Nu lyfter kommunikationen

Hälsopromotiongruppen växer. Nu ansluter Fredrik Grill och Anna Werner till gruppen. Som filmskapare och redaktör ska de ta gruppens kommunikation till nästa nivå.

Både Fredrik Grill och Anna Werner har påbörjat arbetet med att producera kommunikationsmaterial åt Hälsopromotiongruppen.
– Det känns väldigt kul. Det här är ett uppdrag som jag kan stå för i alla delar. Bolagets filosofi är sund och arbetet bidrar till något gott i världen. Dessutom är de som arbetar här väldigt kompetenta. Jag gillar att arbeta med folk som jag är lite imponerad av, och det är jag här, säger Fredrik Grill.

Teamet ses ofta i uppstartsfasen

Han är filmare och har sin bas i Alingsås och fortsätter med sina vanliga uppdrag precis som tidigare.
– Hälsopromotiongruppen är en kund bland andra, men jag tror mycket på verksamheten så det känns roligt att ha ett nära samarbete, säger Fredrik Grill.
Läget är liknande för Anna Werner som är redaktör och utgår ifrån Floda. Nu är hon regelbundet på Hälsopromotiongruppens kontor vid Lilla troget i Alingsås för att jobba nära det övriga teamet i uppstartsfasen.

Kommunikationsteamet, där också Staffan Wåhleman ingår, har flera punkter på att-göra-listan framåt. Webben ses över, nya grepp för nyhetsbrevet diskuteras, liksom spridningen i sociala kanaler.
– Utgångspunkten är väldigt fin. Företagets leverans bygger på kunskap. Dessutom handlar arbetet om att skapa positiv förändring för arbetsgrupper och individer. Det är ofta känslosamt. De två delarna – kunskap och känslor är väldigt viktiga för att bygga kommunikation som når fram, säger Anna Werner.

Berätta kort är utmaningen

Både Anna Werner och Fredrik Grill tror att en utmaning framåt blir att hitta budskap och format som berättar om företagets arbete så rakt och direkt som möjligt.
– Målet är att göra material som blir värdefullt för målgrupperna. Det ska bli intressant att förstå mer om vad för typ av material det är och sedan bli riktigt bra på att producera det, säger Anna Werner.

Salutprogrammet ska utvecklas vidare

För Fredrik Grill står den fortsatt utveckligen av Salutprogrammet högt på listan över prioriterade jobb. Programmet är Hälsopromotiongruppens satsning på en digital utbildning och film är en central del. Fredrik Grill var med och skapade programmet och nu finns planer på att addera fler moduler.
– Salutprogrammet är extra spännande eftersom det är en del av företagets erbjudande. Jag är ödmjukt tacksam över att ha fått det förtroende, säger han.

Fredrik Hörlyk, vd för Hälsopromotiongruppen, ser fram emot det fortsatt arbetet.
– Vi brinner för vårt grunduppdrag, att bidra till arbetsplatser där människor vill vara, utvecklas och lyckas. Om vi blir bättre på att kommunicera kan vi nå fler och skapa mer nytta. Ambitionen är att växa och fortsätta att utvecklas med våra uppdrag, säger Fredrik Hörlyk.

Kommunikationsteamet – Anna Werner, Staffan Wåhleman, Fredrik Grill

Kontakta oss